Lifestyle

Współprace na Instagramie

separator
Opublikowany: / przez Nathallae
Chciałabym w tym wpisie poruszyć temat współprac barterowych, które są czymś naturalnym jeśli Twój profil odnosi większy sukces. Dostałam od Was kilka wiadomości z pytaniami, odnośnie takiej formy współpracy, kiedy można na nią liczyć i czego się wystrzegać. 
W moim przypadku pierwsze współprace barterowe zaczęły się przy około 11 tysiącach. Po kilku barterach stwierdziłam, że poczekam, bo nie chce zrobić ze swojego konta tablicy reklamowej. 

1. Twoja praca kosztuje

 Na samym początku musimy się zastanowić i dobrze przemyśleć Nasz plan. Na czym Nam najbardziej zależy, w czym czujemy się dobrze. Grunt, to nie robić niczego na siłę. Pamiętaj, że zanim zaczniesz zarabiać na prowadzeniu konta, czekają Cię długie miesiące „pracy” za darmo. Oczywiście, instagram nie musi się kojarzyć z mozolną, długotrwałą pracą, jest to oczywiście tez mnóstwo fun’u, no ale prócz ładnego zdjęcia, nie otrzymamy za to wynagrodzenia, a mimo wszystko systematyczne prowadzenie instagrama, to masa czasu – oczywiście nie mówię tutaj o typowych zdjęciach w lustrze, przy okazji :). W zależności od systematyczności dodawania zdjęć, ilości followersow oraz przyrostów na koncie, możemy wyrobić sobie swój własny cennik, który powinnismy przedstawiać każdej firmie w ten sam sposób, tak, aby nie okazało się później, że tracimy na autentyczności.

2. Wykluczające się współprace 

Dobrze przyjętą zasadą jest nie współpracować dzień po dniu z firmami, które w sposób jasny są dla siebie konkurencją. Jeśli dostajesz współpracę barterową od firmy, która dała Ci np: aparat fotograficzny nie bierz kolejnej współpracy w najbliższym czasie z ich największą konkurencją. Poza niesmakiem jaki wywołuje takie zachowanie, narażasz się także na brak zaufania ze strony ludzi, którzy Ciebie obserwują. 

3. „Napisz do szufladki” 

Jeśli pisze do Ciebie firma, która zamiast podanej strony internetowej, gdzie możesz kupić ich produkty ma w opisie, że sprzedaż i pytania należy kierować na wiadomość prywatną to znak, że coś jest nie tak. Umówmy się, każda firma, która legalnie działa, sprzedaje swoje produkty poprzez swój sklep internetowy lub ma link do aukcji. Coraz więcej firm, głównie „odzieżowych” zamiast legalnej drogi wybiera taką cichą formę sprzedaży. Zdecydowana większość takich produktów, to nic innego jak rzeczy  kupowane z Chin po kilka dolarów i sprzedawane w Polsce z dużą marżą. Wystrzegaj się jak ognia takich współprac. Nie jestem także zwolenniczką, aby reklamować produkty, które w normalnym życiu nie kupiłabym, na przykład z racji na złe wykonanie, bądź wątpliwą jakość.

4. Kody rabatowe w opisie, adresy strony internetowej, jako link na Twoim Instagramie 

Przy współpracy barterowej bardzo często poza wrzuceniem zdjęcia na profil, firmy proszą o umieszczenie kodu rabatowego lub linku do ich strony internetowej. To praktyka nie tylko małych firm ale także takich o zasięgu światowym. Wiele dziewczyn tak robi i jest to normalne działanie o ile nie trzymasz opisu przez miesiąc. Kod rabatowy umieszczony w opisie firmy przeważnie umieszcza się na okres 24h wraz z InstaStory. Warto też pamiętać, że wiele osób mających konta na Instagramie, które przyjmują wspolprace barterowe, nie maja zielonego pojęcia, jak się powinno większość rzeczy odbywać, i z racji na brak wiedzy, akceptują wszystko, co firma narzuca wzamian za produkt, z korzyścią tylko dla jednej strony, całkowicie wykorzystując Naszą naiwność.

5. Uważaj co reklamujesz 

Niestety, ale jest tak, ze internet nie zapomina i pewnie większość osób się zderzyło z faktem, że ktoś wyszperał czyjeś zdjęcie sprzed kilku lat. Tak też jest ze współpracami. Nie warto reklamować rzeczy, które miałyby jakikolwiek negatywny wpływ na Nas w przyszłości, oraz na budowanie Naszego wizerunku w sieci.

6. Wpis na bloga

Firmy, gdy widzą, że masz bloga bardzo często przy współpracy barterowej chcą poza Instagramem zaistnieć na blogu. To oczywiste ponieważ wpisy mają więcej możliwości. Od recenzji, opisu produktu po wiele zdjęć. Pamiętaj, że zanim zgodzisz się na wpis zastanów się czy współpraca barterowa jest tego warta. Nie zgadzaj się na wszystkie warunki, jeżeli nie jesteś czegoś pewien.

7. Umowa Barterowa 

Wiele firm szczególnie tych, które zaczynają, piszą do Ciebie maila, wiadomość prywatną, a dogadanie szczegółów odbywa się wyłącznie w takiej formie. Aby dwie strony czuły się bezpiecznie poproś o taką umowę lub napisz ją sama. W takiej umowie powinny być określone wszystkie zasady współpracy, a wzory umów znajdziesz bez problemu w internecie.

8. Agencje reklamowe patrzą co robisz 

Widzisz duże firmy, drogie produkty i liczysz, że i do Ciebie napiszą? Pewnie tak ale to kwestia czasu. Pamiętaj, że agencje reklamowe mogą mieć na celowniku Twój profil i bacznie się przyglądają co robisz, jak robisz i jakie masz statystyki followersów do ilości polubień, interakcji z użytkownikami w formie komentarzy. Jeśli nie chcesz dostawać rzeczy z Chin po 99 centów odpuść na początku wszelkiej maści współprace. Pamiętaj – duża firma, która sprzedaje zegarki nie chce aby ich produkt był oferowany obok takiego, który kosztuje 10 x mniej.

Nathallae

Studentka prawa, blogerka i instagramerka. Spośród wielu pasji do największych należą podróże w najdalsze zakątki świata i gotowanie.

Napisz komentarz