KUCHNIA

10 przekąsek do 150 kalorii

separator
Opublikowany: / przez Nathallae

Zawsze się zastanawiałam co zjeść na szybko tak, aby się najeść, a nie nabić od razu 500 kcal. Nie zawsze mamy czas na obmyślanie specjalnych dań, oraz przygotowywanie ich godzinami w kuchni. Chciałabym podzielić się z Wami przepisami, które nie dość, że zaspokoją Wasz popołudniowy głód, to są smaczne i niskokaloryczne.

Banan z masłem orzechowym       

→ kroimy banana w plasterki i smarujemy masłem orzechowym ( bez cukru i dodatkowych tłuszczy )

Kaloryczność: banan 90g (79kcal) , łyżeczka masła orzechowego (70kcal)

Pieczony ziemniak z masłem ziołowym                                        

→ Surowego ziemniaka średniej wielkości wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni na Ok 35-40 minut . Od czasu do czasu można go przewracać tak, aby przyrumienił się z każdej strony. W tym czasie kroimy ulubione zioła, oraz 1/3 ząbka czosnku mieszamy z połową łyżeczki masła. Upieczonego ziemniaka kroimy na pół i smarujemy masłem ziołowym .

Kaloryczność: pół łyżeczki masła (40kcal) , średni ziemniak (100kcal)

Pełnoziarnisty tost z pomidorową salsą                        

→ Kromkę pełnoziarnistego chleba tostowego skrapiamy oliwą i kładziemy na grill ,w tym czasie kroimy pomidor , cebulkę szalotkę oraz koperek.

Kaloryczność: chleb (70kcal), salsa pomidorowa (40kcal)

Muffin bananowy z czekoladą

→ Pół banana rozgniatamy widelcem , dodajemy jajko . Gotową mieszankę wlewamy do foremki . Dodajemy pokruszoną kostkę gorzkiej czekolady. Pieczemy w temperaturze 190 stopni, Ok. 12 minut.

Kaloryczność: Pół banana (50kcal), kostka gorzkiej czekolady 60%(30kcal), jajko(70kcal)

Pieczona kolba kukurydzy z masłem

→ Kolbę pieczemy 20 min w temperaturze 200 stopni nasmarowaną masłem ziołowym.

Kaloryczność: kolba kukurydzy 90g (110kcal) , pół łyżeczki masła (40kcal)

Krem ananasowy                           

→ 200 g mrożonego ananasa miksujemy z 1/4 banana, oraz łyżką mleka.

Kaloryczność: ananas (100kcal), banan 1/4 (25kcal), łyżka mleka (20kcal)

Smoothie owocowe

→  Miksujemy jabłko, 5 truskawek, garść szpinaku oraz 100ml wody

Kaloryczność: jabłko 100g (57kcal) , truskawki (20 kcal ), garść szpinaku (4kcal)

Chipsy z batatów                       

→  Ziemniak pokroić na cienkie plastry (ok. 2mm), polewam łyżeczką oliwy, oraz posypuję ostrą papryką i solą. Piec Ok 30 min w temperaturze 150 stopni.

Kaloryczność: batat 100g (92kcal), łyżeczka oliwy (44kcal)

Miodowe Frappe

→ Mleko wlewamy do miksera, dodajemy kostki lodu, espresso, oraz łyżkę miodu. Miksujemy.

Kaloryczność: mleko 200ml (94kcal), łyżka miodu(50kcal), espresso (2kcal)

Mini Caprese

→ Na talerz układamy dwa plastry pomidora, dwa plastry mozzarelli, polewamy połową łyżeczki oliwy, przyprawiamy. Dodajemy bazylię do smaku.

Kaloryczność: pomidor (20kcal) , mozarella (80kcal), oliwa (44kcal)

Nathallae

Studentka prawa, blogerka i instagramerka. Spośród wielu pasji do największych należą podróże w najdalsze zakątki świata i gotowanie.

Napisz komentarz